16 Kasım 2010 Salı

BUGÜN BAYRAM!!!


Bugün bayram..
Aldığımız kurbanlığa sadece 2 saniye baktım. Duygusallaşıyorum yoksa hemen..
Bu bayram çok ağladım, çünkü soğan piyazını annem bana yaptırdı bu yıl. Bayadır gözlerim yıkanmıyordu iyi oldu..

"Nerdeee o eski Bayramlar !" demek istiyorum ben de diğer büyüklerim gibi.. Küçüklüğümden beri hep birgün bu sözü söyleyeceğim günü hayal etmişimdir:) Al söyledim işte! Nerde o eski bayramlar!!Ahh!! Ahh!!
Eskiden çok heyecanlı olurdum.. Bayramlıklarımı akşamdan son kez prova ederdim :) Şimdi bayramlık almadım bile! Bir de mahalledeki arkadaşlara hava atmak vardı o bayramlıklarla.. Şimdi eşofmanlarımla evde oturuyorum ve mutluyum umrumda da değil kimin ne giydiği :D

Bugün bizim diğer 3 aile bireyi dışarda kurban işini hallederken ben de pc başında oyalanıyordum.. Belçikalı bir arkadaşım bayramımı kutladı.. Sonra bana

" Siz "bayramınız mübarek olsun" ya da " iyi bayramlar" diyorsunuz. Bunlardan hangisi daha iyi? diye sordu. Ben de "Bayramınız mübarek olsun" daha iyi dedim :) Benim için bir farkları yok ama o bayrama özgü bir söz diye "bayramınız mübarek olsun!" dedim.. Sonra facebook sayfasına hemen "BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN" yazdığını gördüm . :) Ne ince bir davranıştır bu böyle :)

Sonra bana MÜBAREK kelimesinin ne anlama geldiğini sordu. Kaldım çünkü ben de tam olarak anlamını bilmiyordum. Bu zamana kadar hep söylemişimdir. "Kandiliniz mübarek olsun, bayramınız mübarek olsun!" ama "mübarek" kelimesinin asıl türkçe karşılığını bilmediğimi farkettim.
"Açıkcası tam olarak ben de bilmiyorum. Zaten Arapça'dan gelen bir kelime. Ama Allah'ın razı olduğu bayramlar demek " diye birşeyler salladım o sırada .. :)
Sonra hemen Google amcaya sordum. Ne demekti mübarek ??

" Her kandilde ya da dini bayramlarda kullanılan tıpkı mevsimlik elbiseler gibi yeri geldiği zaman kullanılan bir kelimedir, mübarek. Şöyle kullanılır:
-Mübarek... Kandilin kutlu olsun!"
-..., Kandilin mübarek olsun!"

İlk cümlede kullandığımız mübarek yani cümlenin başında kullanılan 'çok saygı duyulan, kutsal.' anlamına gelmektedir. İkinci cümledeki vurgunun üzerinde olan mübarek ise 'Verimli, bereketli ' anlamına gelmektedir.

Edward sayesinde ben de birşey öğrenmiş oldum. So Thanks Edward :)

O halde


MÜBAREK KURBAN BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN ! :)

herkese sevdikleriyle mutlu bayramlar...

Hiç yorum yok: