22 Aralık 2010 Çarşamba

Eine Deutscherin in der Turkei

Geçen gün canım birşey yapmak istemedi. Oda arkadaşıma romanı olup olmadığını sordum. Şöyle beni alıp sürükleyecek bir roman istiyordum. Ayşe Kulin "Nefes Nefese"...

İlk 20 sayfasını okuyup bıraktım sonra 2 gün elime alma fırsatım olmadı kitabı. Dün kaldığım yerden devam ettim bugün bitirdim.

Geçen gün bir kitap ve film satan bir mağazada dolanırken aynı zamanda da telefonla konuşuyordum. Kulağıma almanca sesler takıldı. Berlin' den gelen iki tane erasmus öğrencisi. Ben de Berlin'de Erasmus yaptığımı söyleyince muhabbet koyulaştı. Keşke daha önce tanışma fırsatımız olsaydı bol bol almanca pratik yapma fırsatım olurdu. Sonra ben " ich wünsche euch eine schöne Tag "diyerekten yanlarından ayrıldım.

Aynı gün 2. defa karşılaştık. Onlar beni farkettiler. Bana adreslerini verdiler. Bu akşam evlerinde arkadaşlarıyla toplanacaklarmış beni de davet ettiler. Gelebileceğimi söyledim ama Kpss dersanemden sonra o kadar çok yorulmuştum ki o akşam gidemedim. Ama facebooktan birbirimizi ekledik ve numaralarımız aldık.

Sonra Sonja bana facebooktan mesaj attı. Bir ödevi için benimle görüşme yapması gerekiyormuş. Benden yardım rica etti. Seve Seve kabul ettim.

Dün akşam Kadıköy- Boğa'da buluştuk. Çok enterasan bir görüşme oldu.Almanları ve Türkleri masaya yatırdık. Türkler'in Avrupa'da oluşturduğu imajdan ve bu imajı doğuran sebeplerden, Türk gençliği ile alman gençliği arasındaki yaşam tarzı farklılıkları... vs

Sonra biraz tarihten bahsettik. Hitler hakkında hep soru işaretlerim vardır kafamda. Almanya'da alman halkı çok Hitler'den bahsetmek istemezler. Bundan dolayı ben de çok soramıyordum.

Evet okuduğum son kitap Nefes Nefese tam da bu konudan bahsediyordu. 2. Dünya savaşında Avrupa'da yaşanan vahşet! Yahudi'lerin çektiği sıkıntılar ve biz Türklerin bırakın Türk Yahudileri, Türk asıllı olmayan Yahudileri bile korumak adına yaptıkları... Nazi kamplarında çalıştırıla çalıştırıla öldürülen Yahudiler.. Bugün ilişkilerimiz onlarla ne durumda olursa olsun yapılan bir insanlık ayıbıdır...

Hele şu İsrail'in 2 Türk yardım gemisine yaptıkları saldırıdan sonra bazıları dedi ki Hitler haklıymış ! Hitler demiş ki ! : Birgün öldürmediğim her Yahudi için bana Küfür edeceksiniz!'

Hitler psikolojik sorunları olan biriymiş. Ciddi anlamda hasta.. Aslında Avusturyalı ama sonradan Alman vatandaşlığına geçmiş.. Adam Avrupa'da ki herkesi Almanlaştırmaya çalışmış. Çılgınlık!

Herkesi öldürmek ve tüm Avrupa'yı Alman halkı yapmak. Hatta Sonja Hitler'in Almanlara çocuk yaptırmak için zorla seks yaptırdığını söyledi. Nasıl bir zihniyet!!

Kısacası gelmiş geçmiş tarihin en büyük Diktatörüydü Hitler!

O akşam daha pek çok şey konuştuk. Sonja'nın Türk erkekleri hakkında yaptığı yorumlar bombaydı ama çözmüş kızcağız olayı :)

Kısacası oldukça dolu dolu bir akşamdı.. Beni tekrar o 6 aya götürdü..

Hiç yorum yok: